طراحی فلنج های تحت فشار خارج از استانداردها

پاسخ به پرسش ها ونیازهای مصرف کنندگان در طراحی و تامین فلنج های خاص

طراحی فلنج های تحت فشار خارج از استانداردها

پاسخ به پرسش ها ونیازهای مصرف کنندگان در طراحی و تامین فلنج های خاص

طراحی فلنج های تحت فشار خارج از استانداردها

مصرف کنندگان فلنج در حوزه های نفت ،گاز و پتروشیمی وکلیه سایت های فرآیندی که از پایپینگ تحت فشار استفاده می کنند گاه به فلنج هایی نیاز دارند که کلاس وسایز آن در جداول موجود رایج از قبیل ANSI و API و... موجود نیست.این فلنجها که به فلنج های غیر استاندارد یا ویژه مشهورند برای ساخت نیاز به طراحی خاص دارند که کاری حساس و دقیق است.نویسنده این وبلاگ که از سال 1377 طراح انواع فلنج های تحت فشار از ریز سایز تا فلنج های غول پیکر بوده است در این فضا به نیازهای مصرف کنندگان داخلی پاسخی در خور می دهد.با این وصف هیچ مصرف کننده ای نیاز به مراجعه به بازار یا شرکت های خارجی نخواهد داشت اگر اراده خویش را بر حل مساله در داخل متمرکز کند.به جد می توان گفت که دانش و توانمندی ساخت در این حوزه بسیار افزون تر از بسیاری از کشورهای حتی اروپایی است.آزمودن این ادعا چندان دشوار نیست.بخواهید تا روشن شود. mek.flange@gmail.com

پیوندهای روزانه

در باره سه مفهوم در فاصله گذاری پیچ ها

يكشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۳، ۰۳:۲۷ ب.ظ

 استاندارد ASME  دو رابطه ارائه کرده است که برای عموم فلنج ها معتبرند.این دورابطه را در تصویری عینا می آوریم وتوضیحی پیرامون آنها ارائه می کنیم.





سه عنصر محاسباتی در این استاندارد قابل مشاهده است. Bs ،Bsc و Bsmax تفاوت اینها در چیست؟

Bs فاصله محیطی پیچ هاست که در محاسبات بدست می آید. BSc ضریب اصلاحی برای این فاصله است تا خطاها را پوشش دهد و Bsmaxفاصله حداکثری پیچ هاست که به فاصله تیلور معروف است.این رابطه تجربی است وعدول از آن فلنج را از آب بندی می اندازد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۱۲
م. آقایی

نظرات  (۱)

با سلام مهندس عزیز
1- آیا مرجعی برای طراحی مکانیک فلنچ ها ( آنالیز نیرو و تنش و کرنش چگونه است ) می شناسید معرفی بفرمایید؟.
2- طراحی ابعادی در فلنچ ها با توجه به آنلیز تنش و کرنش چگونه است؟
3- آیا در مورد طراحی و انالیز تنش و کرنش و تغییر مکان در یک سیستم پایپینگ صنعتی مرجعی می شناسید.؟
سپاسگزارم
پاسخ:
دوست گرامی در این موارد در دل پست ها مطالب لازم آمده مثلا برای طراحی استاندارد مربوطه به کرات معرفی شده است.تبعا طراحی آنالیزهای خود را هم دارد.در مورد پایپینگ به صورت خاص بنده نمی توانم منبعی مطمئن را به شما معرفی کنم.بهتر است از حرفه ای های آن حوزه بپرسید.موفق باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی