طراحی فلنج های تحت فشار خارج از استانداردها

پاسخ به پرسش ها ونیازهای مصرف کنندگان در طراحی و تامین فلنج های خاص

طراحی فلنج های تحت فشار خارج از استانداردها

پاسخ به پرسش ها ونیازهای مصرف کنندگان در طراحی و تامین فلنج های خاص

طراحی فلنج های تحت فشار خارج از استانداردها

مصرف کنندگان فلنج در حوزه های نفت ،گاز و پتروشیمی وکلیه سایت های فرآیندی که از پایپینگ تحت فشار استفاده می کنند گاه به فلنج هایی نیاز دارند که کلاس وسایز آن در جداول موجود رایج از قبیل ANSI و API و... موجود نیست.این فلنجها که به فلنج های غیر استاندارد یا ویژه مشهورند برای ساخت نیاز به طراحی خاص دارند که کاری حساس و دقیق است.نویسنده این وبلاگ که از سال 1377 طراح انواع فلنج های تحت فشار از ریز سایز تا فلنج های غول پیکر بوده است در این فضا به نیازهای مصرف کنندگان داخلی پاسخی در خور می دهد.با این وصف هیچ مصرف کننده ای نیاز به مراجعه به بازار یا شرکت های خارجی نخواهد داشت اگر اراده خویش را بر حل مساله در داخل متمرکز کند.به جد می توان گفت که دانش و توانمندی ساخت در این حوزه بسیار افزون تر از بسیاری از کشورهای حتی اروپایی است.آزمودن این ادعا چندان دشوار نیست.بخواهید تا روشن شود. mek.flange@gmail.com

پیوندهای روزانه

۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

امروز پس از مدتهای بسیار به این پنجره مجازی سر زدم.از پس آن ضایعه بزرگ ، کمتر دوست دارم پنجره های مجازی را بگشایم.اما دقایقی پیش گویی دستی آسمانی مرا واداشت که پای برغمزدگی بگذارم و وارد پنل این فضا بشوم.به محض ورود یک نظر خصوصی هم میهنی ارجمند چنان شادمانم کرد که گویی دنیایی را بر من بخشیده است.ایشان در ارتباط با مطلبی که پیرامون استادم مهندس دیبایی نیا نوشته ام به کوتاه ترین بیان اینگونه نوشته اند:

سلام. تحت تاثیر متن شما قرار گرفتم. شماره استاد شما مهندس دیبایی .... است. حتما از تماس شاگرد قدردانی مثل شما خوشحال می شوند.


  با شماره ای که این هم میهن ناشناس محبت کرده بود دقایقی پیش تماس گرفتم.صدای گرم استاد بیژن دیبایی نیا و سلامت ایشان خرسندم کرد.سالها بود که از این مرد بزرگ بی خبر بودم که به لطف این ایرانی آزاده طلسم این بی خبری شکست و با ایشان بسیار سخن گفتیم.اکنون بی درنگ آمدم تا هم این خبر خوش را از سلامت حضرت استاد بنویسم وهم از آن هم میهن ناشناس که منت گذاشته و شماره استادم را به من لطف کردند ازژرفای وجود قدردانی کنم و به ایجاز بگویم: دست مریزاد هم میهن آزاده ام.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ مرداد ۹۴ ، ۱۳:۵۳
م. آقایی